loading...
وبلاگ قرض الحسنه جوانان خیّر
سحر قرینی بازدید : 463 چهارشنبه 16 فروردین 1391 نظرات (1)

واردات شمش طلا‌،‌ نقره و پلاتین فقط با اعتبار‌ اسنادی دیداری و ارز متقاضی

بانک مرکزی

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران طی بخشنامه‌ای، به کلیه بانک‌های دولتی، غیردولتی، شرکت دولتی پست بانک و موسسه اعتباری توسعه اعلام کرد:
پیرو بخشنامه های شماره 1020/60 مورخ 30/7/1390 و 038/60 مورخ 14/12/1390 ، واردات شمش طلا با استاندارد حداقل عیار 995/0 و نقره و پلاتین صرفاً به صورت اعتبار اسنادی دیداری و با ارز متقاضی امکان‌پذیر می باشد .
    
شایان ذکر است ،‌ بخشنامه یادشده در پایگاه اطلاع رسانی بانک  مرکزی به نشانی http://tempuri.org/tempuri.html ‌بخش «قوانین و مقررات» ، مقررات ارزی قابل دسترسی می باشد . (صفحات 15 و‌27 جایگزین شده است.(

سحر قرینی بازدید : 374 چهارشنبه 16 فروردین 1391 نظرات (0)

افزایش قیمت لوازم خانگی قطعی است

رییس اتحادیه کشوری لوازم خانگی با اشاره به رضایت خاطر تولید کنندگان از تاخیر در اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه ها ، گفت:به طور قطع اجرای فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه ها قیمت لوازم خانگی را افزایش خواهد داد.

به گزارش افکارنیوز، محمد طحان پور در گفت وگو با پانا اظهار داشت: با توجه به اینکه شرکت ها در مرحله انبار گردانی هستند هیچ افزایش قیمتی در کالاها ایجاد نشده و افزایش قیمت لوازم خانگی در سال جاری تایید نمی شود .

وی ادامه داد: برخی از لوازم خانگی
۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش قیمت را در سال گذشته تجربه کردند .

رییس اتحادیه کشوری لوازم خانگی اظهارکرد: در سال جاری هنوز کالای جدیدی به بازار عرضه نشده و شرکت ها درمرحله انبار گردانی هستند و انبار گردانی تا مشخص شدن وضعیت ارز ادامه دارد.
سحر قرینی بازدید : 399 دوشنبه 14 فروردین 1391 نظرات (0)

افرایش قیمت مسکن تائید شد

مسکن

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مطمئن باشید در سال جاری افزایش اجاره بها نخواهیم داشت، گفت: قیمت مسکن در سال ۹۰ افزایش یافت اما این افزایش کمتر از نرخ تورم عمومی کشور بود.

 

ابوالفضل صومعلو در گفتگو با مهر درخصوص وضعیت بازار اجاره بها در سال جاری گفت: هم اکنون با افزایش نرخ سود بانکی و افتتاح یک میلیون واحد مسکونی در سال ۹۱ مطمئن هستیم که می توانیم بازار را کنترل کنیم و افزایش اجاره بها نخواهیم داشت.

وی افزود: در سال گذشته مسکن بازارهای رقیبی مانند سکه، ارز و بورس داشت و کسانی که قصد داشتند تا زود به بازهی سرمایه برسند، وارد این بازارها شدند.
سحر قرینی بازدید : 369 دوشنبه 14 فروردین 1391 نظرات (0)

یارانه 45500 تومانی فروردین فردا واریز و پنج‌شنبه قابل برداشت است

 

یارانه های نقدی

خبرگزاری فارس: یارانه 45500 تومانی فروردین ماه فردا سه شنبه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود و پنج‌شنبه قابل برداشت است.

یارانه نقدی فروردین ماه 90 فردا سه شنبه به ازای هر ایرانی 45500 تومان به حساب بیش از 17 میلیون سرپرست خانوار واریز می شود و این مبلغ از صبح روز پنج شنبه 17 فروردین قابل برداشت خواهد بود.

این در حالی است که از 28 اسفند ماه سال گذشته مبلغ 28 هزار تومان بابت یارانه فاز دوم هدفمندی یارانه ها به حساب مردم واریز شده بود که البته تا زمان آغاز اجرای فاز دوم این مبلغ قابل برداشت نخواهد بود.

سحر قرینی بازدید : 379 شنبه 12 فروردین 1391 نظرات (0)

مقدار مصرف سالانه طلا در کشور چقدر است؟

 

شمش طلا

رييس اتحاديه توليدكنندگان و صادركنندگان طلا و جواهر و سنگ هاي قيمتي گفت: مصرف سرانه طلا و جواهر در كشور سالانه ۳۰۰ تن است

عبادالله محمدولي در گفتگویی ضمن بيان اين مطلب افزود: ميزان مصرف طلا و جواهر در كشور از ميزان توليد آن بيشتر است و به حدود ۳۰۰ تن در سال مي رسد.

وي با بيان اينكه هم اكنون بازار مصرف بيشتر در اختيار قاچاق مصنوعات طلا قرار دارد، ادامه داد: به منظور خروج از اين وضعيت صنعت توليد مصنوعات طلا و جواهر در كشور بايد ارتقا يابد.


سحر قرینی بازدید : 152 شنبه 12 فروردین 1391 نظرات (0)

دارویی شگفت انگیز به نام قهوه

قهوه، دارویی شگفت انگیز

مصرف حداقل دو فنجان قهوه در روز، تا حدود ۲۰ درصد منجر به کاهش احتمال ابتلا به افسردگی در زنان می‌شود.

در کنار مضراتی که تاکنون برای قهوه شناخته شده‌اند، مصرف قهوه مزایایی نیز دارد. اگر از یک پزشک در خصوص مصرف قهوه توصیه‌ای دریافت کردید، خوشحال باشید که این داروی شگفت‌انگیز را برای شما تجویز کرده است.
دکتر سانجیو چوپرا متخصص کبد و استاد دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد، در خصوص قهوه می‌گوید: «حقیقتا قهوه یک داروی زندگی‌بخش است.» به گفته دکتر چوپرا، هنوز رمز و رازهای زیادی در مورد چگونگی کارکرد قهوه وجود دارد که بر ما پوشیده‌اند. اما بارها و بارها پیش آمده که تاثیرات شگفت‌انگیز آن را شاهد بوده‌ایم.

سحر قرینی بازدید : 145 جمعه 11 فروردین 1391 نظرات (0)

زمان تحویل سکه‌های پیش فروش بانک مرکزی

 سکه طلا

تحویل اولین سری سکه‌های پیش فروش شده بانک مرکزی از اواخر فروردین ماه جاری آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، تحویل اولین سری سکه های پیش فروش شده بانک مرکزی در شعب بانک ملی ایران در پایان فروردین ماه سال جاری آغاز خواهد شد.

اجرای طرح پیش فروش سکه از تاریخ 29 آذر ماه سال گذشته در شعب بانک ملی به دستور بانک مرکزی با نرخ 546 هزار تومان با زمان تحویل 4 ماهه صورت گرفت.

براساس دستورالعمل بانک مرکزی قیمت مذکور هر قطعه مسکوک طلا بدون محاسبه مالیات بر ارزش افزوده بوده است وتنها از طریق همان شعبه که پیش فروش توسط آن صورت پذیرفته به فرد متقاضی تحویل می شود.
سحر قرینی بازدید : 139 جمعه 11 فروردین 1391 نظرات (0)

ساخت اولین انگشتر تمام الماس جهان

انگشتر الماس

این انگشتر زیبا از 150 قیراط الماس توسط جواهرسازان سوئیسی ساخته شده و قیمتی معادل 70 میلیون دلار برای آن در نظر گرفته شده است.

 

این انگشتر زیبا از 150 قیراط الماس توسط جواهرسازان سوئیسی ساخته شده و قیمتی معادل 70 میلیون دلار برای آن در نظر گرفته شده است.

سحر قرینی بازدید : 2027 جمعه 11 فروردین 1391 نظرات (0)

یوزانس چيست؟

با معناي کلمه يوزانس آشنا شويم

در اعتبار اسنادی یوزانس، خریدار کالا یا خدمات مبلغ پرداختی را به صورت نسیه به فروشنده کالا پرداخت می‌کند. هنگامی که فروشنده کالا (ذینفع اعتبار اسنادی) نسبت به حمل کالا اقدام و اسناد را بدون مغایرت به بانک ذیربط ارائه مینماید از تاریخ ارائه سند و پس از خاتمه یوزانس مبلغ کالای خودرا از بانک مربوطه اخذ خواهد کرد. در اعتبار اسنادی یوزانس اصل مبلغ کالا را فروشنده توافق مي کند در موعد خاصی بعد از تحویل کالا دریافت نماید .

سحر قرینی بازدید : 149 جمعه 11 فروردین 1391 نظرات (0)

پیش بینی وضعیت هوا برای ۱۳ فروردین

وضعیت آب و هوا

مدیر کل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: آسمان اکثر استان‌های کشور 13 فروردین مصادف با روز طبیعت صاف یا نیمه‌ابری پیش‌بینی می‌شود و استان تهران نیز در این روز آسمانی صاف و نیمه‌ابری دارد.

عبدالرضا امیدوار شهری در گفت‌‌وگو با فارس در خصوص وضعیت هوای کشور 13 فروردین (روز طبیعت) اظهار داشت: آسمان استان تهران روز سیزدهم فروردین مصادف با روز طبیعت صاف و نیمه‌ابری پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: آسمان استانهای آذربایجان شرقی صاف تا نیمه‌ابری، آذربایجان غربی نیمه‌ابری با رگبار، اردبیل کمی ابری، نیمه‌ابری با بارش پراکنده، اصفهان صاف و کمی ابری، البرز صاف و نیمه‌ابری و ایلام صاف و کمی ابری است.
سحر قرینی بازدید : 147 پنجشنبه 10 فروردین 1391 نظرات (0)

با كيفيت ترين خودروها از ديد مصرف كنندگان

با كيفيت ترين خودروها

براساس گزارش شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران در خصوص ميزان رضايت مشتريان از كيفيت خودروهاي داخلي، خودروي 206 صندوق دار با كيفيت ترين خودرو از ديد مصرف كنندگان در گروه قيمتي 10 تا 20 ميليون تومان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران در اين تحقيق در مجموع 48 خودروي سواري از 12 شركت عرضه كننده خودرو در زمينه كيفيت خودروهاي سواري با بهره گيري از روش هاي به روز و علمي در 6 ماهه اول سال 90 مورد بررسي قرار گرفته اند.

براساس اين گزارش؛ در گروه قيمتي كمتر از 10 ميليون خودروي MVM 110 مديران خودرو رتبه اول كيفيت، خودروي صبا از سايپا كمترين امتياز كيفي را كسب كرده اند.

سحر قرینی بازدید : 173 پنجشنبه 10 فروردین 1391 نظرات (0)

ساعت درونتان را كوك كنيد

 

ساعت داخلي بدن را كوك كنيد

همه ما به استراحت كردن و خوابيدن نيازمنديم. از آنجا كه در حالت عادي بيشتر اوقات را صرف كار و فعاليت‌هاي روزانه مي‌كنيم كمتر در مورد زمان استراحت خود فكر مي‌كنيم و طبق عادت به خواب مي‌رويم.

به گزارش افکارنیوز به نقل از جام جم آنلاين، فرا رسيدن تعطيلات اين فرصت را فراهم مي‌آورد تا بيشتر از قبل وقت خود را صرف استراحت كنيم، اما بهتر است قبل از آن بيشتر در مورد استراحت كردن و خوابيدن بدانيم تا بتوانيم زمان خود را به گونه‌اي تقسيم كنيم تا هم به استراحت خود برسيم و هم فعاليت خود را در حد مطلوبي حفظ كنيم، چون كم‌خوابي و پرخوابي هر دو مضرند.

استراحت اگر متعادل باشد باعث بهبود فعاليت‌هاي روزانه مي‌شود و اگر از حد تعادل خارج شود علاوه بر تاثير منفي روي كارها، بر سلامت شما هم نقش مخربي خواهد داشت.

سحر قرینی بازدید : 161 پنجشنبه 10 فروردین 1391 نظرات (0)

شرط افزایش نیافتن قیمت خودرو در سال جدید

دبیر انجمن خودروسازان برای افزایش نیافتن دوباره قیمت خودرو بعد از نوروز شرط تعیین کرد.

به گزارش افکارنیوز به نقل از شبکه ایران، افزایش قیمت خودروهای داخلی چند روز مانده به عید نوروز اعمال شد تا مردم از این افزایش قیمت قبل از سال نو بی نصیب نمانند.

صعود عجیب و شدید منحنی قیمت‌ها در بازار خودرو و افزایش قیمت خودروها، سبب شد تا سال
۹۰ سالی با طعم گرانی برای مشتریان باشد و این در حالی است که نه محصول جدیدی روانه بازار شد و نه کیفیت خودروها جهشی آن چنانی را به خود دید.

افزایش قیمت‌ها البته دلایلی داشت، که از بین آنها باید به تبعات اجرای فاز اول قانون هدفمندی یارانه‌ها، رشد جهانی و داخلی قیمت مواد اولیه و همچنین طوفانی شدن بازار ارز اشاره کرد.
سحر قرینی بازدید : 148 چهارشنبه 09 فروردین 1391 نظرات (0)

ارائه کارت خرید به کارگران

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ارائه کارت خرید به 230 هزار نفر از کارگران کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا شیخ الاسلامی در حاشیه همایش تقدیر از پرستاران نمونه تامین اجتماعی که عصر امروز سه شنبه برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: گام اول ارائه کارت خرید به کارگران در اسفندماه سال گذشته اجرایی شد به طوری که در این مرحله به این کارت ها را به 230 هزار نفر از کارگران اهدا کردیم.

وی تاکید کرد: با توجه به جامعه 10 میلیون نفری کارگران توان ارائه کارت به تمامی آنها وجود ندارد اما امیدواریم با همکاری سیستم بانکی بتوانیم به تمامی این افراد کارت خرید ارائه دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص بیمه کارگران ساختمانی نیز گفت: سال گذشته بر اساس سهمیه در نظر گرفته شده 200 هزار نفر از کارگران ساختمانی تحت پوشش بیمه قرار گرفتند که برای این امر منابعی نیز تامین شده بود.
سحر قرینی بازدید : 129 چهارشنبه 09 فروردین 1391 نظرات (0)

قیمت خودروی رانا اعلام شد

 

خودرو رانا

واحدمرکزی خبر نوشت:

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو از تولید دومین خودرو ملی کشور "رانا "در آینده  نزدیک خبر داد.
نجم الدین با بیان اینکه مقام معظم رهبری سال جدید را " تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی "نامگذاری کرده اند ، گفت : گروه صنعتی ایران خودرو این افتخار را دارد که در دو ماه اول این سال دومین خودروی ملی را در اختیار مشتریان قرار دهد.

وی قیمت "رانا "را کمتر از 15 میلیون تومان اعلام کرد و افزود : این خودرو امکانات رفاهی و ایمنی بالایی دارد.

سحر قرینی بازدید : 156 سه شنبه 08 فروردین 1391 نظرات (1)

ضرب سکه ۱۰۰۰ تومانی در سال جدید

روابط عمومی بانک مرکزی با انتشار جوابیه‌ای درباره یکی از اخبار منتشر شده در رسانه ها توضیحاتی را اعلام کرد.

روابط عمومی بانک مرکزی با انتشار جوابیه ای درباره یکی از اخبار منتشر شده در رسانه ها اعلام کرد: بازگشت به مطلب تحت عنوان « مجید صنیعی ، مدیرکل سازمان تولید اسکناس و مسکوک نوید انتشار اسکناس های 50 هزار تومانی و سکه 1000 تومانی را برای نیمه اول سال 91 اعلام کرد » موارد زیر را به استحضار می‌رساند:

1- در تیر ماه سال 91 نسل جدید ایران چک های 50 هزار تومانی با طرح و ابعاد جدید (ابعاد موردنظر برای اسکناس های دوره اصلاح پول ملی) منتشر خواهد شد.

سحر قرینی بازدید : 132 سه شنبه 08 فروردین 1391 نظرات (0)

افزایش سرمایه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

بانک مرکزی

   به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ،هیئت وزیران بنا به پیشنهاد مجمع عمومی بانک مرکزی و به استناد بند(هـ) ماده(10) قانون پولی و بانکی کشور- مصوب 1351- تصویب نمود:

« سرمایه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از مبلغ بیست و پنج هزار میلیارد (۲۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ) ریال

 به مبلغ بیست و هشت هزار میلیارد (۲۸.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ) ریال افزایش می یابد. »

سحر قرینی بازدید : 154 سه شنبه 08 فروردین 1391 نظرات (0)

یک موسسه مالی بین‌المللی: تحریم‌های ایران بر دوش اقتصاد جهان سنگینی می‌کند

 

 تحریم های ایران بر دوش اقتصاد جهان سنگینی می کند

یک موسسه مالی بین المللی تصریح کرد تحریم های وضع شده علیه ایران هزینه سنگینی برای اقتصاد جهان داشته و اگرچه ایران را تحت فشار قرار داده اما به همان میزان برای اقتصاد جهان نیز سنگین بوده است.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از پایگاه خبری پنینسولای امارات، تحلیلگر موسسه مالی بین المللی گفت تحریم های وضع شده علیه ایران هزینه سنگینی برای اقتصاد جهان داشته و اگرچه این تحریم ها ایران را تحت فشار قرار داده است اما به همین میزان برای اقتصاد جهان نیز سنگین بوده است.

جورج عابد افزود این تحریم ها برای اقتصاد جهان همچون برای اقتصاد ایران بد بوده است. اگر بازار جهانی نفت برای مدتی طولانی از میلیون ها بشکه نفت ایران در روز محروم شود اثرات وخیم آن را بر اقتصاد جهان و به ویژه اروپا و آمریکا خواهیم دید و بحران یورو وخیم تر خواهد شد.

سحر قرینی بازدید : 245 سه شنبه 08 فروردین 1391 نظرات (0)

رئیس کل بانک مرکزی در گزارشی تشریح کرد

شتاب تورم و محدودیت‌های افزایش نرخ رشد اقتصادی در سال جدید

 

رئیس کل بانک مرکزی

رئیس کل بانک مرکری در یادداشتی به ارزیابی جامع از تحولات اقتصادی سال آتی پرداخته و عنوان کرده که بر اساس مجموعه تحلیل‌های مذکور، مهم‌ترین موضوع سیاستی برای سال آتی را باید در احتمال شتاب گرفتن نرخ تورم و محدودیت‌های موجود برای افزایش نرخ رشد اقتصادی خلاصه نمود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ، محمود بهمنی در یادداشتی تصریح کرد:

اقتصاد ایران در سال 1389، دستاوردهای ارزشمندی به دست آورد ؛ نرخ تورم به نحو مناسبی مهار شده و در پرتو سیاست‌های اقتصادی هماهنگ، نرخ رشد اقتصادی تا سطح قابل توجهی بهبود یافت. بسیاری از طرح‌های عمرانی و پرثمر همچون طرح ایجاد مسکن مهر با اتکاء بر منابع بانک‌ها و بانک مرکزی پیش می‌رفت و نظام بانکی نهایت تلاش و امکانات خود را به کار گرفت تا با تامین نیازهای اقتصاد و مساعدت در تشکیل سرمایه، نقش موثری در دستیابی به اهداف اقتصادی کشور داشته باشد.

سحر قرینی بازدید : 166 سه شنبه 08 فروردین 1391 نظرات (0)

پیش فروش بلیت قطار برای 16 فروردین تا 10 اردیبهشت ماه

 

 پیش فروش بلیط قطار

راه آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام كرد: پیش فروش بلیت قطارهای مسافری حد فاصل تاریخ‌های 16 فروردین ماه جاری تا 10 اردیبهشت ماه امسال ، از روز پنج شنبه 10 فروردین ماه از طریق سیستم آنلاین 2 آغاز می‌شود.

پیش فروش بلیت قطارهای مسافری داخلی حد فاصل تاریخ‌های 16 فروردین تا 10 اردیبهشت ماه سال جاری،از ساعت 30: 8 روز ‌پنج شنبه 10 فروردین ماه از طریق سیستم آنلاین 2 آغاز می‌شود.

فروش بلیت قطارهای مسافری همانند سنوات گذشته به طور یكپارچه و یكسان از طریق دفاتر فروش و سایت اینترنتی شركت رجاء صورت می‌گیرد.

فروش بلیت قطار بین‌المللی تركیه برای تاریخ‌های اعلام شده فوق نیز ساعت 30: 8 روز چهار‌شنبه 9 فروردین ماه سال جاری از طریق كلیه دفاتر فروش بلیت قطار در سراسر كشور آغاز می‌شود.

سحر قرینی بازدید : 162 دوشنبه 07 فروردین 1391 نظرات (0)

بخشنامه دستمزد سال 1391 ابلاغ شد

بخشنامه دستمزد سال 1391 ابلاغ شد

به گزارش روز دوشنبه ایرنا وبه نقل ازروابط عمومی وزارت تعاون،كار و رفاه اجتماعی، شورای عالی كار با حضور نمایندگان سه گروه (دولت ، كارفرمایان ، كارگران ) در آخرین روزهای اسفند ماه سال گذشته ، پس از بحث و بررسی راجع به تعیین حداقل مزد سال 1391،این بخشنامه را تصویب كرد.

گفتنی است كه در اجرای ماده 41 قانون كار با در نظر گرفتن مصالح كارگران در انطباق هر چه بیشتر میزان درآمد آنان با سطح معیشت و هم چنین با توجه به مقتضیات بنگاه های تولیدی و كارفرمایان و شرایط اقتصادی جامعه موارد زیر به اتفاق آرا مورد تصویب شورایعالی كار قرار گرفت.

بخشنامه دستمزد سال 1391 بشرح ذیل است :

سحر قرینی بازدید : 159 دوشنبه 07 فروردین 1391 نظرات (0)

رقابت 3 کاندیدا برای احراز ریاست بانک جهانی

 

رقابت 3 کاندیدی برای احراز ریاست بانک جهانی

سه کاندیدای معرفی شده از سوی آمریکا، نیجریه و کلمبیا قصد دارند برای احراز ریاست جدید بانک جهانی رقابت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز تیموتی گیتنر وزیر دارایی آمریکا تاکید کرد ، جیم یونگ کیم نامزد آمریکایی کره ای معرفی شده از سوی دولت آمریکا موفق به کسب حمایت بین المللی برای احراز این پست خواهد شد . باراک اوباما ، رئیس جمهور آمریکا ، جیم یونگ کیم ، یک استاد دانشگاه را نامزد احراز ریاست این بانک کرده است . تصمیم اوباما برای نامزدی این آمریکایی کره‌ای تبار مایه شگفتی شده است .
جیم یونگ کیم ، رئیس کالج دارتموث در آمریکا ، پزشک و مدیر سابق بخش برنامه های مبارزه با ایدز سازمان جهانی بهداشت است رئیس جدید بانک جهانی جانشین روبرت زولیک می‌شود که از سال 2007 میلادی این سمت را در اختیار داشته است .  زولیک پیش از تصدی سمت ریاست بانک جهانی معاون وزیر امور خارجه آمریکا بود و برای مدتی هم به عنوان یکی از مدیران ارشد بانک گلدمن ساش انجام وظیفه کرده بود . 
سحر قرینی بازدید : 172 دوشنبه 07 فروردین 1391 نظرات (0)

تصمیمات كمیسیون ارز در خصوص فروش ارز مسافرتی اعلام شد

 

تصمیمات كمیسیون ارز در خصوص فروش ارز مسافرتی اعلام شد

 

 

بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران ،تصمیمات كمیسیون ارز در خصوص فروش ارز مسافرتی را اعلام كرد.

به گزارش روابط عمومی بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران ، میزان ارز مسافرتی با توجه به مقصد و نحوه سفر به شرح ذیل است:

** سفرهای هوایی

1- به مقصد كشورهای تركیه، تركمنستان، كویت، قطر، بحرین و عمان به میزان 1000دلار یا معادل آن به سایر ارزها و یكبار در سال

2 - به مقصد كشورهای آذربایجان، ارمنستان، پاكستان، افغانستان، امارات ‌متحده ‌عربی و لبنان به میزان 400دلار یا معادل آن به سایر ارزها و یكبار در سال

سحر قرینی بازدید : 168 دوشنبه 07 فروردین 1391 نظرات (0)

تصویب سند ملی راهبرد توسعه صنعتی

 

تصویب سند ملی راهبرد توسعه صنعتی

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت از تدوین و تصویب سند ملی راهبردی توسعه صنعتی کشور خبرداد و گفت: در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی همخوانی سیاست‌های صنعتی و تجاری گامی در جهت صیانت از تولید داخلی است.

 محسن صالحی‌نیا در گفتگو با خبرنگار مهر در سال تولید ملی،‌ حمایت از کار و سرمایه ایرانی گفت: امروزه ایجاد زنجیره یکپارچه محصولات صنعتی که بر سیاست‌های همبسته و منسجم مبتنی باشد، از اهمیت بالایی برخوردار است. البته دلیل این طرز فکرمدیریتی نوین را باید به‌هم پیوستن حلقه‌ها و ایجاد زنجیره کامل تولید تا مصرف دانست.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ادغام وزارتخانه‌های بازرگانی و صنایع که در سال 90 صورت گرفت، افزود: با تاسیس وزارت جدید صنعت، معدن و تجارت، تحول توسعه‌ای مهمی در حوزه سیاست صنعتی و تجاری روی داد و گام مهمی در مسیر اتخاذ سیاست‌های واحد و در نتیجه افزایش سرعت تولید، بهبود بهره‌وری، رقابت‌پذیری ملی، توسعه پایدار صنعتی ‌و حذف جریان غیررسمی تجارت برداشته شد.
سحر قرینی بازدید : 222 دوشنبه 07 فروردین 1391 نظرات (0)

الزام موسسه در شرف تاسیس فرشتگان به رعایت ضوابط و مقررات بانک مرکزی

بانک مرکزی

  پیرو اطلاعیه مورخ 5/1/91 بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران درخصوص موسسه مالی و اعتباری فرشتگان «در شرف تاسیس » به اطلاع می رساند :
 
با توجه به اینکه موسسه یاد شده روند اصلاحی در رابطه با ساماندهی را در پیش گرفته است بنابراین تا زمان ساماندهی (حداکثر ظرف دوماه ) می تواند به فعالیت خود ادامه دهد .
 
بدیهی است در صورت عدم رعایت ضوابط و مقررات و کوچکترین تخلف ، با موسسه مذکور طبق مقررات برخورد خواهد شد .

سحر قرینی بازدید : 135 دوشنبه 07 فروردین 1391 نظرات (0)

چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده فساد بانکی

 

چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده فساد بانکی

کمتر از ۲۴ ساعت دیگر چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده فساد مالی ۳ هزار میلیارد تومانی برگزار می‌شود.

 به گزارش خبرنگار قضایی فارس، اولین جلسه از محاکمه متهمان پرونده فساد مالی اخیر در ابتدای اسفندماه امسال و با حضور ۳۲ متهم این پرونده در دادگاه انقلاب برگزار شد.

این جلسه که به ریاست قاضی ناصر سراج در محل دادگاه انقلاب برگزار شد تنها توانست بخشی از کیفرخواست متهم ردیف اول را استماع کند و در نهایت متهم ردیف اول این پرونده بخشی از دفاعیات خود را مطرح کرد.

اولین جلسه رسیدگی به این پرونده سرانجام در ساعت ۱۲:۱۵ دقیقه همان‌ روز به پایان رسید و دومین جلسه در تاریخ ۲۱ اسفندماه در همان محل برگزار شد.

در این جلسه که نسبت به جلسه گذشته با تفاوت‌هایی روبه‌رو شد قرار بود تا چند مطلع در جایگاه متهمین قرار بگیرند و درباره یکی از اظهارنظرهای متهم ردیف اول پرونده مواردی را اعلام کنند.

سحر قرینی بازدید : 170 دوشنبه 07 فروردین 1391 نظرات (0)

هشدار مخابرات به مردم درباره افراد سودجو

 

هشدار مخابرات

روابط عمومی شركت مخابرات استان تهران اعلام كرد كه مشتركین اطلاعات شخصی و یا شماره حساب خود را در اختیار افراد سودجو كه خود را كارمند مخابرات معرفی می كنند ، نگذارند.

روابط عمومی شركت مخابرات استان تهران روز یكشنبه ضمن اعلام این مطلب افزود: گروهی كلاهبردار ضمن تماس از طریق تلفن های همگانی با برخی از مشتركین، خود را كارمند مخابرات معرفی كرده و با اعلام اینكه مشترك برنده سكه یا مبلغی پول شده است نسبت به اخاذی مشتركین اقدام كرده اند.

شركت مخابرات استان تهران از مشتركین تلفن ثابت و شهروندان تهرانی درخواست كرد در مواجهه با افراد سودجو هوشیارانه عمل كنند.
سحر قرینی بازدید : 175 دوشنبه 07 فروردین 1391 نظرات (0)

شلوغ ترین جاده کشور در نوروز

 

کندوان

طبق آمار به دست آمده جاده كندوان به واسطه تعدد سفرهاي نوروزي، پرترددترين جاده كشور در نوروز است.

به گزارش افکارنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، سيد قدير رضايي فرماندار چالوس با اعلام اين خبر افزود: در مسير جاده چالوس نيروهاي پليس و امدادگران هلال احمر و اورژانس حضور مستمر دارند.در بعد امنيت هم تمام مسائل در نقاط مختلف شهرستان مخصوصاً اماكن تفريحي و گردشگري برقرار شده تا مسافران با آرامش كامل نوروز خود را سپري كنند.
سحر قرینی بازدید : 182 یکشنبه 06 فروردین 1391 نظرات (0)

رانندگی بعد ازغذا خوردن؛ ممنوع!

رانندگی بعد از غذا خوردن ممنوع

در ایام نوروز که مردم در سفر هستند، هلال‌احمر و اورژانس به هموطنان خدمت می‌کنند و مهمترین توصیه‌شان رانندگی نکردن پس از خوردن غذا و خودداری از مصرف داروهای خواب‌آور از جمله قرص سرماخوردگی در زمان رانندگی است.

به گزارش فارس، با آغاز ایام نوروز و سفرهای نوروزی پایگاه‌های امدادی هلال‌احمر و اورژانس به همراه سازمان‌های مرتبط امدادی دیگر از جمله پلیس راهور و راهداری در تسریع و ایمنی سفرهای نوروزی با ایجاد پایگاه‌های ثابت، موقت و سیار و بسیج نیروهای خود روند سفرهای نوروزی را برای مسافران این ایام شیرین می‌کنند.

هلال احمر نیز در این زمینه با ارتقاء
۵۰ درصدی پایگاه‌ها و تجهیزات امدادی شرایط ایمنی و امدادی را برای سفرهای ایمن‌تر جهت مسافران نوروزی را در جاده‌های سراسر کشور مهیا کرده است.
سحر قرینی بازدید : 103 یکشنبه 06 فروردین 1391 نظرات (0)

ادامه نزول دلار آزاد در سال نو

دلار

قیمت فروش هر دلار آمریکا در بازار آزاد ارز تهران امروز تا ۱۸۸۵ تومان کاهش یافت.

به گزارش افکارنیوز به نقل از خبرآنلاین، بدین ترتیب قیمت هر دلار آمریکا در فاصله پایان سال ۹۰ تا پایان هفته اول سال نو حدود ۱۰ تومان کاهش یافته است.
روزگذشته هم هر دلار آمریکا در بازار آزاد، ۱۸۹۰ تومان فروخته شده بود.
یورو و پوند هم همچون روز گذشته به ترتیب ۲۵۲۰ و ۳۰۴۵ تومان فروش رفت.

 

 

منبع: افکار نیوز

سحر قرینی بازدید : 128 یکشنبه 06 فروردین 1391 نظرات (0)

استخدام شرکت بیمه نوین

بیمه نوین

شركت بيمه نوين از متقاضیان واجد شرایط استخدام می كند.

استخدام شرکت بیمه نوین از متقاضیان واجد شرایط زیر استخدام می نماید:

 -1  کارشناس کامپیوتر (نرم افزار ) با حداقل 2 سال سابقه کار

 -2  تسلط به روش ها و تکنیک های حل مساله و تجزیه و تحلیل سیستم ها

 -3 تسلط بر ابزارهای گزارش ساز ( Quick Report– Crystal Report)

سحر قرینی بازدید : 178 یکشنبه 06 فروردین 1391 نظرات (0)

سرمایه‌گذاری بلندمدت چیست؟

مفهوم سرمایه گذاری

سرمایه گذاری به مفهوم آن است که میزان مشخصی پول را در بخشی به کار گرفته تا نه تنها اصل سرمایه تان حفظ شود بلکه به سود نیز دست یابید. به طور معمول این اقدام برای کسب بیشترین سود و درآمد ممکن انجام می گیرد.
هرچه پول به کار گرفته شده بیشتر و سرمایه گذاری در مقیاس بزرگتر، با خطرپذیری بالاتر و برای مدت زمانی طولانی تر صورت گیرد، میزان درآمد و سود نیز به همان میزان قابلیت افزایش را خواهد داشت. این اقدام را "سرمایه گذاری بلند مدت" نیز می نامند.
شاید گمان کنید که سرمایه گذاری بلند مدت به یک دوره زمانی چند ساله اطلاق می شود اما کمترین مدت زمانی در این زمینه را می توان شش ماه در نظر گرفت. به عنوان مثال اگر 100 سهم شرکت "ایکس" را خریداری کنید و بعد از 14 ماه آن را به فروش رسانید، یک سرمایه گذاری بلند مدت انجام داده اید. اما همین مساله در یک دوره زمانی 6 ماهه نیز صادق خواهد بود.
سحر قرینی بازدید : 267 یکشنبه 06 فروردین 1391 نظرات (0)

تازه ترین خبرها از جزئیات واریز 28 هزار تومان یارانه به حساب سرپرستان خانوار

 

جزئیات 28000 تومان یارانه

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه ها با بیان اینکه مبلغ 28 هزار تومان تا زمان اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها قابل برداشت نخواهد بود گفت:اگر این مبلغ 28 هزار تومان ماهیانه باشد؛ 73 هزار و 500 تومان سرانه ماهیانه و اگر دو ماهه باشد؛ 14 هزار تومان ماهانه به 45 هزار و 500 تومان اضافه می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت،بهروز مرادی افزود: واریز مابه تفاوت مرحله اول و دوم هدفمندسازی  یارانه ها که  28 هزار تومان است،  28 اسفند 90 انجام شد که ممکن است این مبلغ ماهیانه یا به صورت دوماهه باشد.

مرادی درباره تاخیر اطلاع رسانی در این امر گفت: این مبالغ به حساب تمامی بانکها رفته بود اما به دلیل غیر فعال بودن سامانه ساتنا یعنی سامانه ای که انتقال وجه بین بانکها را انجام می دهد، این اطلاع رسانی را درباره این که هم اکنون این مبالغ به حسابهای بانکها واریز شده بود و در حسابهای مردم واریز شده است، انجام دادیم.

سحر قرینی بازدید : 320 یکشنبه 06 فروردین 1391 نظرات (0)

وعده افزایش پس‌انداز خانوارها در سال جدید

 

وعده افزایش پس انداز خانوار ها

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به نامگذاری سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی گفت: رونق تولید و شکوفایی اقتصاد ملی با استقبال از کالاهای ایرانی فراهم می‌شود و انتظار می‌رود شهروندان کالاهای داخلی را در سبد مصرف خود ترجیح دهند.

به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، سید شمس‌الدین حسینی در مصاحبه‌ای رادیویی گفت: رویکرد مقام معظم رهبری در رابطه با نامگذاری سال جاری، ‌سبب افزایش اشتغال ملی می‌شود و در ادامه اگر با افزایش بهره‌وری در تولید همراه شود، به کاهش نرخ تورم نیز منجر خواهد شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: این روند همچنین سبب افزایش پس‌انداز ملی می شود و وقتی خانوار ایرانی درآمد و قدرت خرید خود را به سمت عرضه کالاهای ایرانی سوق می دهد، این درآمد به نفع تولید و سرمایه گذاری مجدد در اقتصاد کشورمان تجهیز می شود و به گردش درمی‌آید.

سحر قرینی بازدید : 145 یکشنبه 06 فروردین 1391 نظرات (0)

روش هاي تامين مالي متنوع تر مي شود

وزير امور اقتصادي و دارايي با اشاره به نامگذاري سال " توليد ملي ، حمايت از کار و سرمايه ايراني " گفت : روش هاي تامين مالي هم اکنون عمدتا در شبکه بانکي کشور متمرکز است و براي حمايت از کار و سرمايه ايراني بايد متنوع تر شود.

به گزارش واحد مرکزي خبر ، سيد شمس الدين حسيني با تاکيد بر نقش بازار سرمايه و بورس در تامين مالي و کمک به سرمايه گذاري ها گفت : در بخش کار هم بايد بهره وري نيروي کار، ابتکار ، خلاقيت و کارآفريني توسعه يابد و اين محورها در اولويت رسانه ملي قرار گيرد.
وي افزود : اما هنوز منابع مالي غير از شبکه بانکي وجود نداشته است ، چون همه صنايع تنها راه را براي تأمين مالي ، شبکه بانکي مي دانند در حالي که بازار سرمايه هم مي تواند مورد توجه قرار گيرد و بايد ظرفيت شناسي و تبيين شود و بازار سرمايه بيمه و بازار غيربانکي هم مورد توجه باشد.
سحر قرینی بازدید : 194 یکشنبه 06 فروردین 1391 نظرات (0)

پیدا و پنهان بودجه ۹۱

 

لایحه بودجه

لایجه بودجه سال ۹۱ به دو بخش مجزا تقسیم می‌شود: در یک بخش دولت جداولی را تنظیم کرده، که در ظاهر نشان می‌دهد بودجه معقول و انضباطی است. ولی بودجه بخش دومی هم دارد که در زمره آمار و اعداد قرار نگرفته و شامل پایبندی به علم، قانون و برنامه است و با کنار هم قرار دادن این دو بخش است که می‌توان به درک صحیحی از بودجه ۹۱ رسید.

به گزارش افکارنیوز به نقل از خبرآنلاین، در بخش اول، دولت نگرش‌ خود را برحسب اوضاع سیاسی کشور باید تعیین کند مثلاً تحریم‌ها و نحوه در نظر گرفتن آثار آن بر بودجه یک متغیر بسیار تعیین‌کننده است. اولین تصمیم مهم دولت در چارچوب لایحه بودجه ۱۳۹۱ این است که فرض کرده هیچ اتفاق مهمی در سال ۹۱ نخواهد افتاد و مانند همه سال‌های بعد از جنگ خواهد بود. حدود ۳.۵ میلیون بشکه نفت در هر روز تولید خواهد شد که به ۴.۰۵ میلیون بشکه در سال خواهد رسید. در سال ۹۱، پیش‌بینی شده که منابع حاصل از صادرات نفت به سهولت همه سال‌های گذشته ادامه خواهد داشت و تحت تأثر تحریم قرار نخواهد گرفت.
سحر قرینی بازدید : 139 یکشنبه 06 فروردین 1391 نظرات (0)

اگر به دنبال شغل هستید این خبر را بخوانید!

استخدام موسسه آموزش عالی

یک موسسه آموزش عالی از افراد ماهر ، متخصص و با انگیزه برای مسئولیت های زیر استخدام می نماید:

1 – مدیر بازاریابی

2 – مدیر تحقیقات

3 – مدیر آموزش

سحر قرینی بازدید : 190 یکشنبه 06 فروردین 1391 نظرات (0)

خبر کاهش عرضه ایران موجب رشد ناگهانی قیمت جهانی نفت شد

 

خبر کاهش عرضه موجب رشد ناگهانی قیمت جهانی نفت شد

انتشار خبر مربوط به کاهش عرضه و صادرات نفت ایران موجب رشد فزاینده قیمت انرژی در بازارهای جهانی شده است .

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز در حالی که سازمان بین‌المللی انرژی اعلام کرده است تحریم ‌های نفتی ایران ، بازار جهانی نفت را مختل نمی‌کند ، انتشار خبر کاهش صادرات نفت این کشور در ماه مارس ، افزایش قیمت‌ جهانی را در معاملات روز جمعه ،  به دنبال داشت . بر اساس این گزارش سازمان بین‌المللی انرژی روز جمعه ، اعلام کرد بازار جهانی انرژی با کمبود نفت روبرو نیست و عربستان سعودی و دیگر تولید کنندگان نفت در خلیج فارس ، می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌ مازاد خود ، هر گونه کمبود احتمالی در این بازار را جبران کنند . رویترز در ادامه مدعی شد با انصراف خریداران نفت ایران ، میزان صادرات نفت این کشور در ماه مارس به میزان قابل توجهی کاهش یافته است . آمارهای غیر رسمی رویترز نشن می دهد صادرات روزانه نفت ایران در ماه گذشته حدود 300 هزار بشکه کاهش یافته و به یک میلیون و 900 هزار بشکه رسیده است .
سحر قرینی بازدید : 127 شنبه 05 فروردین 1391 نظرات (1)

تصمیمات کمیسیون ارز در خصوص ارز مسافرتی

بانک مرکزی

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ،  تصمیمات کمیسیون ارز درخصوص فروش ارز مسافرتی به ایرانیان مقیم خارج از کشور ، میزان ارز مسافرتی  به مقصد کشورهای  آذربايجان، ارمنستان، پاکستان، افغانستان ، امارات‌متحده‌عربي ، لبنان ،عراق، سوريه و عربستان،  فروش ارز مسافرتی صرفا" به زائرین عتبات عالیات که از طریق کاروانهای تحت پوشش سازمان حج و زیارت اعزام می شوند و... به شرح زیر به اطلاع هموطنان گرامی می رسد  :

تعداد صفحات : 4

درباره ما
Profile Pic
آن كيست كه به خدا قرض نيكو دهد تا خدا بر او چندين برابر گرداند و او را پاداشي با لطف و كرامت باشد؟ ... بازدید کنندگان نازنین سلام ! شما بزرگترین و مهمترین علت حضور ما بعد از لطف خداوند هستید و خواهید بود.امیدوارم از بودن در این فضا لذت ببرید. ما در وبلاگ جوانان خیر بی صبرانه مشتاق انتقادات و پیشنهادات شما همراهان عزیز هستیم با تشکر
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    وبلاگ قرض الحسنه جوانان خیّر تا چه اندازه ای توانسته در ترویج و اشاعه فرهنگ قرض الحسنه تاثیر گذار باشد؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 331
  • کل نظرات : 71
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 24
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 35
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 113
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 453
  • بازدید ماه : 1,746
  • بازدید سال : 8,352
  • بازدید کلی : 296,511