loading...
وبلاگ قرض الحسنه جوانان خیّر
سحر قرینی بازدید : 152 شنبه 12 فروردین 1391 نظرات (0)

دارویی شگفت انگیز به نام قهوه

قهوه، دارویی شگفت انگیز

مصرف حداقل دو فنجان قهوه در روز، تا حدود ۲۰ درصد منجر به کاهش احتمال ابتلا به افسردگی در زنان می‌شود.

در کنار مضراتی که تاکنون برای قهوه شناخته شده‌اند، مصرف قهوه مزایایی نیز دارد. اگر از یک پزشک در خصوص مصرف قهوه توصیه‌ای دریافت کردید، خوشحال باشید که این داروی شگفت‌انگیز را برای شما تجویز کرده است.
دکتر سانجیو چوپرا متخصص کبد و استاد دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد، در خصوص قهوه می‌گوید: «حقیقتا قهوه یک داروی زندگی‌بخش است.» به گفته دکتر چوپرا، هنوز رمز و رازهای زیادی در مورد چگونگی کارکرد قهوه وجود دارد که بر ما پوشیده‌اند. اما بارها و بارها پیش آمده که تاثیرات شگفت‌انگیز آن را شاهد بوده‌ایم.

سحر قرینی بازدید : 286 شنبه 12 فروردین 1391 نظرات (0)

12 فروردین روز جمهوری اسلامی

12 فروردین روز جمهوری اسلامی ایران

 12فروردین یکی از روزهای تاریخی و مهم ایران اسلامی است، در این روز با رای اکثریت قاطع مردم، نظام سیاسی کشور پس از 2500 سال از نظام سلطنتی به نظام جمهوری اسلامی وحکومت مردمی تغییر یافت.

در 12فروردین 1358 ثمره مبارزات ضد سلطنتی و طاغوتی و شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ملت ایران به بار نشست و نظام جمهوری اسلامی ایران استقرار یافت.

در این روز ملت ایران با رای 2/98 درصدی خود ساختار سیاسی ، اجتماعی ایران را تغییر داد و جمهوری اسلامی مستقر شد. به همین سبب این روز مبارک از آن پس روز «جمهوری اسلامی» نام گرفت
سحر قرینی بازدید : 183 پنجشنبه 10 فروردین 1391 نظرات (1)

ویبره موبایل چگونه کار می کند؟ !

ویبره موبایل چگونه کار می کند؟

شما حتما گوشی تلفن همراه دارید و گوشی شما هم حتما یک موتور ویبره دارد که شما را هنگام زنگ زدن در محیط های شلوغ مطلع می کند. موتور ویبره یکی از قطعاتی است که فناوری ساختش از چندین دهه قبل تغییر نکرده است و جزو ساده ترین قطعات تلفن های همراه کنونی محسوب می شود.


‏به گزارس سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،موتور ویبره از یک موتور چرخشی الکتریکی ساده تشکیل شده است که به محور آن یک وزنه با نسبت چگالی بالا نصب شده است. این وزنه به طور معمول بین ۲۵٪ تا ۵۰٪ محور ۳۶۰ درجه موتور را پر می کند. ‏

 

سحر قرینی بازدید : 145 شنبه 05 فروردین 1391 نظرات (0)

مهارت‌هاي مديريتي
پنج راه برای جلوگیری از خستگی‌ کارمندان

نویسنده: ریوا لسونسکی
مترجم: سیمین راد
هوا طی چند ماه آینده رفته‌رفته گرم خواهد شد. تابستان در راه است. بهار نیز در بسیاری از مناطق، فصلی گرم محسوب می‌شود. آیا فکری برای گرمای هوا کرده‌اید؟ حتما به تجربه می‌دانید که گرمای هوا تأثیر زیادی روی کارکرد کارمندان شما خواهد گذاشت.

گرما و سرمای زیاد باعث کاهش نیروی کار می‌شوند. این کاهش روی کلیت شرکت شما نیز تأثیر به‌سزایی می‌گذارد. پس باید به دنبال راه‌هایی برای جلوگیری از آن باشید. کمبود امکانات مناسب سرمایشی و گرمایشی در بسیاری از شرکت‌های کوچک خطری جدی برای آنها به حساب می‌آید. ما شرکتی را موفق می‌دانیم که بیش از همه به فکر نیرو و توان‌ کارمندان خودش باشد. کاهش توانایی‌های آنها تاثیری مستقیم بر رشد و توسعه‌ شرکت می‌گذارد. پس باید به فکر‌ خستگی‌ فیزیکی کارمندان‌تان باشید. البته یادتان نرود که این خستگی‌های فیزیکی به خستگی‌های روحی نیز منجر می‌شوند. پس یک مدیر شایسته باید بتواند در زمینه‌ روحی و روانی نیز مدیریت خوبی داشته باشد. درجه‌ حرارت هوا گاهی آن قدر گرم می‌شود که طاقت بسیاری از کارمندان سر می‌رود.
سحر قرینی بازدید : 247 جمعه 04 فروردین 1391 نظرات (0)

سيزده را بدر کنيم؟

سیزده را بدر کنیم؟

سيزده‌بدر يكي از بهترين روزهاي نوروز مي‌باشد. مردم پس از انجام 12‌روز برگزاري جشنهاي سال نو، روز سيزدهم را در دل طبيعت مي‌گذرانند.

برترین ها:سيزده‌بدر يكي از بهترين روزهاي نوروز مي‌باشد. مردم پس از انجام 12‌روز برگزاري جشنهاي سال نو، روز سيزدهم را در دل طبيعت مي‌گذرانند.
در اين روز كه‌ پايان‌ دوره‌ نوروزي‌ تلقي‌ مي‌ شود، مردم‌ در دشت‌ و بيابان‌ و در فضاي‌ سبز بهاري‌ گرد مي‌ آيند و به‌ شادي‌ مي ‌پردازند. در اين‌ روز پاياني‌ نيز چون‌ روزهاي‌ ديگر عيد، خوراكي‌ ويژه‌ همچون‌ آش‌ رشته‌ و ديگر خوراك هاي‌ سبزي‌ دار مي ‌پزند. گندم هايي‌ را كه‌ براي‌ سفره‌ هفت‌ سين‌ رويانيده‌اند با خود به‌ صحرا مي‌ برند و با انداختن‌ آن‌ در جوي‌ و رود و بيرون‌ از خانه‌  نحسي‌ سيزده‌ را كه‌ يا به‌ آن‌ معتقدند و يا بنا به‌ رسم‌ كهن، آن‌ را خوش ‌يمن‌ تلقي‌ نمي‌ كنند از خود و خانواده‌ دور مي‌ سازند.
سحر قرینی بازدید : 170 جمعه 04 فروردین 1391 نظرات (2)

توصیه های مهم پزشکی هنگام کار با کامپیوتر

توصیه های پزشکی هنگام کار با کامپیوتر

روزانه بسیاری از افراد، ساعت های زیادی را پشت کامپیوتر و مانیتور آن هستند و به کار، تجارت، بازی، ایجاد ارتباط یا مطالعه می پردازند.


روزانه بسیاری از افراد، ساعت های زیادی را پشت کامپیوتر و مانیتور  آن هستند و به کار، تجارت، بازی، ایجاد ارتباط یا مطالعه می پردازند. این افراد که خود ما نیز جزو آنها هستیم، ساعت های زیادی را پشت میز می نشینیم و مدت زمان زیادی را به صحفه مانیتور خیره می شویم. برای حفظ سلامتی همواره باید نکاتی را رعایت کنیم تا بعدها دچار مشکلات زیادی در سلامتی بدن و ستون فقرات و یا حتی چشم نشویم و بتوانیم همیشه پشت این وسیله سرگرم کننده و حیاتی سالم بنشینیم. ما در این صفحه به نکات متعددی در مورد حفظ سلامت بدن کاربران هنگام کار با کامپیوتر پرداخته ایم.

 
مواردی که با رعایت آنها،‌ می توانید بدون هیچ مشکلی سالیان سال پشت میز کامپیوتر خود بنشینید و از اینترنت و کامپیوتر و کار با آنها لذت ببرید!

سحر قرینی بازدید : 553 پنجشنبه 03 فروردین 1391 نظرات (0)

بین کار و زندگی خود تعادل برقرار کنید

تعادل بین کار و زندگی

مساله برقراری تعادل بین کار و زندگی تبدیل به سوهان روح همگان در قرن بیست و یکم شده است. به سختی می توان میان تقاضاهای شغلی و خانوادگی تعادل برقرار کرد. آنچه باید به خاطر داشته باشید این است که زندگی حرفه ای و زندگی شخصی دو روی یک سکه هستند. با این وجود برقراری تعادل کامل بین این دو همان چیزی است که خیلی ها فقط در جواب و رویا آن را میبینند.

امروزه ممکن است از 7 صبح تا 11 شب سر کار باشید و حتی مجبور شوید همزمان با صرف ناهار پاسخ ایمیل پاسخ ایمیل های خود را بدهید. کار به آسانی می تواند حریم زندگی شخصی ما را مورد تهاجم قرار دهد تنها به دلیل این واقعیت که پول بر زندگی مدرن حکومت می کند. اما با برقراری تعادل بین کار و زندگی استرس کمتر و رضایتمندی بیشتری از شیوه زندگی و کار کردن خود خواهید داشت.

سحر قرینی بازدید : 138 شنبه 27 اسفند 1390 نظرات (0)

سال 1391 باید فرق داشته باشد!

سال 1391 باید فرق داشته باشد

برای این که سال جدید با سال های قبل تفاوت بیشتر و بهتری داشته باشد، باید آغاز آن مصادف با آغاز هدفی جدید، نقشه ای جدید و راهی جدید باشد! در واقع در سال 1391 باید تحولی جدید و عمیق در خود ما شکل بگیرد.

ما باید رسالتی برای خود تعریف کنیم و قبل از هر چیز،ماموریتی برای اصلاح قلب و ذهن خود!

قرن ها قبل از میلاد مسیح، شاعری بزرگ این چنین نوشت:

اگر قرار است دنیا در صلح باشد، ملت ها باید در صلح با یکدیگر باشند.

اگر قرار است ملت ها در صلح باشند، نباید شهر ها علیه هم بجنگند.

 

سحر قرینی بازدید : 188 پنجشنبه 18 اسفند 1390 نظرات (0)

چگونه مي‌توانيم يك خوش شانس باشيم؟!

چگونه می توانیم یک خوش شانس باشیم

چقدر به شانس اعتقاد داريد؟ حتما از خودتان بارها سوال كرده‌ايد كه چرا بعضي آدم‌ها خوش‌شانس به دنيا آمده‌اند و بعضي‌ها جز بدبياري روي ديگري از زندگي را نديده‌اند؟


چقدر به شانس اعتقاد داريد؟ حتما از خودتان بارها سوال كرده‌ايد كه چرا بعضي آدم‌ها خوش‌شانس به دنيا آمده‌اند و بعضي‌ها جز بدبياري روي ديگري از زندگي را نديده‌اند؟ شايد در تنهايي‌تان بارها از پرسيدن اين سوال خجالت‌زده شده‌ايد و با خودتان زمزمه كرده‌ايد« شانس؟ اين غيرمنطقي‌ترين چيزي است كه مي‌تواند وجود داشته باشد چون اصلا منصفانه نيست!» من هم با جرات به شما مي‌گويم كه اگر واقعا موضوعي به نام شانس در زندگي وجود مي‌داشت، غيرعادلانه‌ترين پديده روي زمين نام مي‌گرفت اما وقتي خوب به اطراف خودمان دقت مي‌كنيم، مي‌فهميم در زندگي بعضي از آدم‌ها كه جزو معدودي از جامعه را تشكيل مي‌دهند، تفاوت‌هاي بسياري با زندگي معمولي خودمان دارند.
سحر قرینی بازدید : 138 پنجشنبه 18 اسفند 1390 نظرات (0)

عادت موفقیت را در خود پرورش دهیم

عادت موفقیت را درخود پرورش دهیم 

ما انسان ها اهل عادت هستیم. زود به هر چیزی عادت پیدا می کنیم و آن عادت پایه زندگیمان می شود. هریک از ما انواع عادت های فکری و جسمی داریم که بعضی مثبت و بعضی منفی هستند.


ورزش کردن یک عادت جسمی خوب و سیگارکشیدن یک عادت جسمی بد است. هر روز میوه و سبزی تازه خوردن یک عادت جسمی خوب و هر روز فست فود خوردن یک عادت جسمی بد است. شکرگزاری یک عادت فکری مثبت و ناشکری یک عادت فکری منفی است.


برنامه ریزی و بودجه بندی یک عادت خوب مالی و ولخرجی یا حساسیت بیش از حد عادات بد مالی است و همه عادت های مثبت و منفی ما تبعات و پیامدهای خود را داراست. خوب است بدانیم که موفقیت و شکست هم عادت است.
سحر قرینی بازدید : 131 پنجشنبه 18 اسفند 1390 نظرات (0)

هرچه را می خواهید، اول باید بدهید

هر آنچه را که می خواهی اول باید بدهی

اگر چیزی را می خواهیم یعنی هنوز آن را نداریم. خوب، اگر آن را نداریم چطور اول آن را بدهیم؟ این رازی کهن و یکی از قوانین اصلی عالم هستی است و همه کسانی که آن را به کار گرفته اند کارکردش را در زندگی خود شاهد بوده اند.

مجله موفقیت: به نظر عجیب می رسد، نه؟ اگر چیزی را می خواهیم یعنی هنوز آن را نداریم. خوب، اگر آن را نداریم چطور اول آن را بدهیم؟ این رازی کهن و یکی از قوانین اصلی عالم هستی است و همه کسانی که آن را به کار گرفته اند کارکردش را در زندگی خود شاهد بوده اند.

درواقع دادن آن چه از آن محروم هستید بسیار ساده است. فقط مستلزم کمی فکر و  تلاش است. اما این فکر و تلاش کاملا ارزش وقتی را که صرف می شود دارد. قدما می گفتند «از هر دست که بدهی از همان دست می گیری»

سحر قرینی بازدید : 171 سه شنبه 16 اسفند 1390 نظرات (0)

ده روش برای افزايش اعتماد به نفس

 

ده روش برای افزايش اعتماد به نفس

عتماد به نفس عامل اکتسابی است که از بدو تولد پایه های آن در ذهن هر یک از انسانها گذاشته و با مرور زمان این امر گسترده تر و عمیق تر میشود. متاسفانه در بسیاری از خانواده های سنتی چون مهمترین مساله برای والدین حرف شنوی و تسلیم بله بودن فرزندان میباشد ، اغلب با ایجاد محدودیتهای غیر ضروری و مشکل آفرین ، مانع رشد اعتماد به نفس در کودکانشان شده که همین امر در بزرگسالی باعث عدم خودباوری و اتکای به نفس در ایشان میشود.

البته بدیهی است چون انسان موجودی قابل تغییر و تکامل پذیر است در بزرگسالی نیز میتواند با کمک از روانشناسان و روان پزشکان این نقیصه خود را شناخته و آن را برطرف سازد و صاحب اعتماد به نفس قوی و پایدار شود. اعتماد به نفس عاملی قابل تغییر یعنی قابل افزایش یا کاهش میباشد که هر عاملی که بتواند به توانائی بیشتر ما کمک کند و ما را به خود باوری برساند ، به خصوص ما را به احساس شایستگی و لیاقت در زمینه های مختلف زندگی برساند به افزایش اعتماد به نفس ما کمک میکند و به عکس هر موضوعی که ما را از نظر جسمی یا فکری ضعیف کرده و حتی موقعیت اقتصادی و اجتماعی ما را تضعیف نماید ، بر کاهش اعتماد به نفس ما می انجامد.

سحر قرینی بازدید : 162 سه شنبه 16 اسفند 1390 نظرات (0)

مهمترین عوامل روان‌شناسی محیط کار

مهمترین عوامل روان‌شناسی محیط کار 


شاد بودن نه تنها مراحل زندگی هر فرد را تحت تاثیرات مثبت قرار می دهد بلکه در محیط کار نیز همین شاد بودن در جهت هر چه بهتر انجام شدن کار نقش بسزایی دارد. بطوریکه انرژی مثبتی که از یک فرد شاد انتقال می یابد اثرات معجزه آسایی دارد که نگو و نپرس :

افراد شاد، بهتر از دیگران كار می‌كنند:
افراد شاد، حامل پیام‌ها و رفتارهای شادی‌بخش هستند و در محیط كار، روابط خوبی با همكاران دارند در نتیجه:
در كار گروهی، همكاری بهتری خواهند داشت.
اگر مدیر باشند، روابط خوبی با كاركنان دارند.
اگر در مشاغل اداری و خدماتی باشند، مشتریان راضی‌تر خواهند بود.
 اگر در بخش فروش باشند، میزان فروش بیش‌تری خواهند داشت.
سحر قرینی بازدید : 256 دوشنبه 15 اسفند 1390 نظرات (2)

یـک لبخنـد تا خوشبـختی راه است

یک ابخند تا خوشبختی راه است


آیا شما واقعا خوشحال هستید؟ اگر صادقانه بگوییم، بسیاری از ما حتی به خودمان وقت نمی دهیم که به این سوال پاسخ دهیم. و اینکه آیا خوشبختی اصلا چه هست؟ باید چه شکلی باشد؟ و مهم تر از همه چگونه می توانید آن را به دست آورید؟

حالا که دارید به سال جدید می رسید بیایید به آنچه پشت سر گذاشته اید نگاهی بیندازید و یک برنامه خوشبختی برای خود بریزید و تصمیم بگیرید سال
​۹۱ خوشبخت تر از سال قبل باشید. این که شما چند سال از عمرتان را گذرانده اید یا چند سال دیگر از آن باقی مانده است هیچ تاثیری در میزان خوشبختی شما ندارد، زیرا خوشبختی چیزی است که در هر لحظه می توانید آن را حس کنید.

سحر قرینی بازدید : 275 دوشنبه 15 اسفند 1390 نظرات (0)

طلا، یک فرصت سرمایه گذاری!

شمش طلا

هزاران سال است که طلا، در سراسر کشورهای جهان، به عنوان فلزی شناخته می شود که از ارزش صنعتی، تزئینی و حتی پولی بی نظیری برخوردار می باشد. این ارزش و اعتبار، متکی بر قرار دادی میان آحاد بشر نیست و به نظر نمی رسد کسی قصد داشته باشد آن را زیر سوال ببرد یا در این مورد، شک و تردید به خود راه دهد.

در جامعه امروز ایران نیز این فلز فرصت های بی نظیری را به تمام افراد ارائه می دهد تا با انباشت آن، از ثروت خود نگهداری کنند یا از خرید و فروش آن، سودی کسب کنند.

سحر قرینی بازدید : 151 یکشنبه 14 اسفند 1390 نظرات (0)

گهگاهی به خودمان هم سری بزنیم!

گهگاهی به خودمان هم سری بزنیم!

گاه به خود از دور نگاهی کنیم و به خود بیندیشیم؛ به عمق وجودمان سفر کنیم؛ به اعمال، رفتار و نقاط قوت و ضعف های مان؛ تا خود واقعی مان را بهتر بشناسیم. سعی کنیم واقعیات را همانطور که هستند ببینیم!

همیشه نقاط قوتمان را بزرگتر ببینیم و ضعف ها و کاستی ها را تا می توانیم کوچک و کوجکتر!

اینجاست که باید خود خودمان را زیر ذرهبین و با دقت نظر ببینیم تا خود را دریابیم و باور کنیم.

اگر درست ببینیم و خودمان را عمیق ارزیابی کنیم مطمئناً به نتایج درستی می رسیم.

سحر قرینی بازدید : 151 جمعه 12 اسفند 1390 نظرات (0)

چگونه كارمندی نمونه باشيم؟

چگونه کارمندی نمونه باشیم؟


شايد موضوع اين مقاله به نظر كمي نا آشنا باشد، اما از اهميت بسيار زيادي برخوردار بوده و كارفرمايان براي آن ارزش بي شائبه اي قائل هستند. متاسفانه افرادي هم پيدا مي شوند كه از ارزش و اهميت يك كارمند خوب بي خبر هستند و نمي دانند كه چنين اشخاصي تا چه اندازه نادر و كمياب مي باشند.
آزادي در سايه امنيت شغلي
يكي از مقوله هاي ارزشمند، در حيطه كاري، امنيت شغلي است. اين امر هم براي تامين كارمندان و هم براي زنده نگه داشتن حس وظيفه شناسي آنها از اهميت بسيار زيادي برخوردار مي باشد؛ اما از سوي ديگر گاهي اوقات اتفاق مي افتد كه اين امر مهم در نظر كارفرما جايگاه ويژه خود را از دست مي دهد. در اين مواقع چه كاري مي توان انجام داد؟ دو راه مختلف وجود دارد:
سحر قرینی بازدید : 148 جمعه 12 اسفند 1390 نظرات (0)

نیازهای مدیریت در عصر حاضر 

نیازهای مدیریت در عصر حاضر  

در تاریخ حیات و حرکت سازمانها و شرکتهای مختلف دنیا شاهد حضور و تاثیر مدیران و رهبران موفقی هستیم که از هیچ همه چیز ساخته اند و موقعیت سازمانهای خود را به سطحی ارتقا داده اند که نقشی جهانی یافته اند. بررسی شیوه تفکر و مدیریت این گونه رهبران مبین این واقعیت است که آنان با وجود تفاوتهایی طبیعی که در این زمینه داشته اند. همگی «انسان‌شناسانی» بزرگ بوده اند که با هوش و درایت، منبع غنی ذخایر خود را شناخته و با مهارت و تدبیر گوهرهای ناب نهفته در آن را کشف و در جهت تحقق اهداف بکار گرفته اند. البته لازم به ذکر است برخی سازمانها و رهبران از اهمیت فرایند جذب و بکارگیری افراد مناسب غافلند. علاوه بر این امروزه چالشهایی که ویژگیهای عصر جدید هستند وجود دارد . در این بحث سعی می شود بیشتر به مشکلات مدیران با توجه به مسایل روز صحبت شود.
می توان دردسر های مدیریت در دهه جاری را به دو بخش تقسیم کرد:

سحر قرینی بازدید : 125 جمعه 12 اسفند 1390 نظرات (0)

پراید مرواريد 10 میلیونی شد

قیمت خودروها

گروه خودرو- بازار خودرو کشور‌این هفته نیز با افزایش قیمت روبه‌رو شد، به نحوی که هم داخلی‌ها گران شدند و هم خارجی‌ها؛ به گفته فعالان بازار،‌این هفته پژو 206 در بیشتر مدل‌های خود با افزایش قیمت مواجه شد، که بیشترین آن مربوط به تیپ 5 بود.
این خودرو با توجه به افزايش قیمت یک میلیون و 200 هزار تومانی خود، هم اکنون 20 میلیون تومان قیمت دارد.ظاهرا توقف تولید تیپ 5 دلیل اصلی افزایش قیمت آن است.دیگر مدل 206 به نام
V9 که صندوقدار و اتومات به حساب می‌آید،‌این هفته 200 هزار تومان دیگر گران شد و قیمت آن به 24 میلیون و 700 هزار تومان رسید.

در کنار‌این خودرو، پژو 206 تیپ 6 نیز افزایش قیمت داشت، به نحوی که 500 هزار تومان گران شد و قیمت آن به 24 میلیون و 500 هزار تومان افزایش یافت.
سحر قرینی بازدید : 200 دوشنبه 01 اسفند 1390 نظرات (0)

فيروزه ايران صدرنشين بازارهاي جهاني

سنگ فیروزه ای 

براي هر ايراني نام فيروزه تداعي گر فيروزه نيشابور است . معدني كه پس از 7 هزارسال هنوز چراغي روشن دارد . قديمي ترين تراش از فيروزه معدن نيشابور ، مجسمه اي به شكل يك گوساله است كه قدمت آن به اولين استخراج از معدن بازمي گردد . هم اكنون در موزه ايران باستان نگه داري مي شود.

فيروزه ايراني در دنيا آنچنان شناخته شده است كه براي سنجش كيفيت ساير فيروزه ها به عنوان مقياس به كار مي رود . نيشابور در 62 كيلومتري شمال غرب كشور واقع شده و با گذشت هزاران سال از استخراج معدن فيروزه ، اين شهر روش اكتشاف آن مسكوت مانده و توسط بومي هاي منطقه سينه به سينه به امروز رسيده است .

سحر قرینی بازدید : 127 یکشنبه 30 بهمن 1390 نظرات (0)

چرا دولت نمی خواهد سکه هایش را بفروشد؟

سکه

اینکه مالیات بر ارزش افزوده به توصیه کارشناسان به سرعت بر سکه اعمال شد نشانه روشنی است که دولت خیلی دوست ندارد سکه هایش را بفروشد؟

چرا؟ راه اندازی سپرده طلا نیز نشانه دیگری بر همین موضوع است. اصل ریشه این موضوع را باید در پایین بودن نرخ ارزها جست و جو کرد.قیمت واقعی دلار و ارزها به اعتقاد کارشناسان باید 20 تا 70 درصد بیش از این نرخی باشد که الان به قول مسوولان اقتصادی کشور مدیریت شده است. بنابراین وقتی دولت طلا و سکه های خود را با این نرخ می فروشد زیان می کند و به جز وضع مالیات فعلا شیوه ای در اختیار ندارد تا مردم ذخایر طلای کشور را به بهای ارزان نخرند!

درست است که در این جریان خریداران سود می کنند.اما عموم مردم کشور زیان خواهند دید زیرا خزانه کشور در صورت درست بودن این تحلیل خالی خواهد شد!

 

سحر قرینی بازدید : 143 یکشنبه 30 بهمن 1390 نظرات (0)

برای بهبود فضای کسب و کار چه باید کرد؟

 

راه کار های بهبود فضای کسب و کار

فضای کسب و کار چیست؟ برای بهبود فضای کسب و کار چه باید کرد؟ ابتدا باید گفت عوامل مؤثر بر عملکرد بنگاه‌های اقتصادی را که مدیران و مالکان بنگاه‌ها نمی ‌توانند آنها را تغییر داده یا بهبود بخشند و خارج از اراده و اختیار آنهاست، فضای کسب و کار می‌ گویند. شاخص فضای کسب و کار یکی از پارامترهای مهم برای جذب سرمایه خارجی و تصمیم ‌گیری سرمایه‌گذاران محسوب می‌شود.

فضای کسب و کار از جمله شاخص‌های تعیین‌کننده وضعیت اقتصادی هر کشور است که با استناد به آن می‌توان به بررسی و تجزیه و تحلیل شرایط اقتصادی هر کشور پرداخت. تاثیر فضای کسب و کار مساعد بر افزایش جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، ایجاد اشتغال و رشد تولید ناخالص داخلی مشهود است. براین اساس اصلاح زیرساخت ها در ایجاد فضای کسب و کار امری ضروری به نظر می رسد. اگر موانع بر سر ایجاد فضای کسب و کار از میان نروند بطور طبیعی سرمایه گذار نمی تواند آنگونه که انتظار دارد عمل کند.

سحر قرینی بازدید : 172 شنبه 29 بهمن 1390 نظرات (1)

7 راهکار پیشرفت در محیط کار

 

طلانیوز:شاید این آرزوی خیلی از کسانی باشه که وقتی وارد محیط واقعی کار می‌شوند، روزی کسب و کار خودشان را راه بیاندازند. یکی از دلایل مهم این نوع تفکر که به خودی خود بد نیست این است که این باور غلط وجود دارد که  زندگی کارمندی یعنی یک زندگی یکنواخت با سقف درآمد مشخص. یعنی اینکه کسی که کارمند باشه باید همیشه حرف شنوی داشته باشه، نمی‌تونه استقلال تصمیم‌گیری داشته باشه، نمی‌تونه با اون روشی که دوست داره کار کنه و موارد این‌گونه. همونطور که اشاره کردم کارمندی بیشتر از اینکه صرفا برای جایی کار کردن باشد یک باور فکری است که بعد از ۵ سال اول کار در ذهن شخص شکل می‌گیرد. در بسیاری از موارد هم تجربه خانوادگی به شکل گیری این موضوع کمک می کنه. کارمند بودن شخص را دریک سطح نگه می‌دارد و به او اجازه پیشرفت نمی‌دهد. الزاما این نوع تفکر، درست نیست و معنی آن این نیست که هرکسی باید کار خود را رها کند و به دنبال کسب و کار خود برود. یک شخص می‌تواند در یک شرکت و سازمان کار کند و به موفقیت‌هایی دست پیدا کند که کسی که کسب و کار خود را دارد هرگز نتواند به آن برسد.

بنابراین اگر شما کمتر از ۵ سال سابقه کاری دارید موارد زیر به شما برای به‌دست آوردن باورهای درست کمک می‌کند و اگر بیش از ۵ سال است که کار می‌کنید، نکات زیر نقطه‌ای خواهد بود برای بازنگری دوباره‌ی روش کار کردن.
سحر قرینی بازدید : 219 شنبه 29 بهمن 1390 نظرات (0)

نحوه شكل‌ گيری حباب سکه و ارز

 

حباب سکه و ارز

 

طلانیوز: به هر نوع خريدي به قصد فروش گرانتر در كوتاه مدت «سفته بازي» مي‌گويند خواه اين اقدام خريد اوراق بهادار باشد، خواه سكه يا دلار يا هر كالاي ديگر مثل زمين و ملك و بايد گفت سفته بازي و درآمدهاي به دست آمده از آن، از آنجا كه بر پایه توليد ارزش افزوده نيست براي اقتصاد مضر است.

نحوه شكل‌گيري حباب در اقتصاد كه هميشه عامل ثروتمند شدن عده‌اي و البته مقروض و متضرر شدن عده ديگري است، يك تحليل پيچيده اقتصادي را مي‌طلبد كه به سادگي در داستان زير انتزاع شده است.

تمثيل و داستان يكي از روش‌هاي ساده‌سازي در آموزش مفاهيم است؛ بنابراين، نخست داستان زير براي درك بهتر مفهوم حباب در اقتصاد آورده مي‌شود و سپس به بخش جذابتر (!) مسأله، يعني اين كه چه كنيم تا در شرايط حباب ثروتمندتر شويم مي‌پردازيم.

سحر قرینی بازدید : 143 پنجشنبه 27 بهمن 1390 نظرات (0)

دنیای سکه ها!

سکه

هر سکه قطعه ای فلزی با وزن و عیار مشخص و نشامه فرد یا حکومتی که آن را ضرب زده است، بر آن حک می شود.

نخستین سکه ها را اهالی لیدی (ناحیه ای در غرب آسیا ی صغیر) در قرن هفتم پیش از میلاد ضرب زدند.

آنها مردمانی ثروتمند بودند و این سکه ها را با 75 درصد طلا و 25 درصد نقره می ساختند. اندازه آنها به درشتی یک لوبیا بود و نشانه حکومتی آنها نیز روی آن حک شده بود.

سحر قرینی بازدید : 180 دوشنبه 24 بهمن 1390 نظرات (2)

6 راه برای امنیت کسب‌وکار

 

راههایی برای امنیت کسب و کار

هر مدیر کارآمدی می‌داند که موفقیت صد درصدی یا امنیت صد درصدی ممکن نیست. همواره این امکان وجود دارد که نسبت به شما در دادگاه دادخواهی شود.

افرادی در بازار هستند که همواره در حال پیگرد قانونی بقیه هستند. شاید شما هیچ اشتباه قانونی یا تخلفی نکرده باشید، اما این افراد نسبت به موفقیت شما سوءنیت دارند. هر مدیر موفقی به خوبی می‌داند که سوءنیت و حسادت در بازار کسب‌وکار نیز وجود دارد. یکی از بهترین کارها برای ممانعت از این پیگردهای بی‌مورد این است که وجوه در گردش شرکت‌تان را پنهان نگاه دارید. می‌توانید این کار را از طریق «بیمه» انجام دهید. کار بیمه در واقع «حمایت و حفاظت شغلی» است. با این کار می‌توانید در دستان حسود و ناتوان عده‌ای شکست‌خورده گیر نیفتید. اما یادتان باشد که بیمه نیز مالیات‌پذیر است؛ چراکه بیمه نیز یک کسب‌وکار مشروع و پرخرج محسوب می‌شود. پس ابتدا باید نسبت به مسائل مالی و حقوقی بیمه و وجوه در گردش شرکت‌تان به خوبی تحقیق به عمل آورید. اما خود بیمه چگونه عمل می‌کند؟ پاسخ ساده است: یک سازمان بیمه از شما در مقابل خطرات، پیشامدها، و حوادث ناگوار اقتصادی حمایت و حفاظت می‌کند. در اینجا سعی می‌کنم چند راه برای ایمن‌کردن شرکت شما معرفی کنیم.

سحر قرینی بازدید : 142 جمعه 21 بهمن 1390 نظرات (0)

چك الكترونيكي چيست؟

 چک الکترونیکی چیست؟

هيچ‌كس مطمئن نيست كه اولين چك چه زماني نوشته، يا بر روي چوب يا سنگ حك شده است. بعضي كارشناسان بر اين عقيده‌اند كه ممكن است رومي‌ها در حدود 352 سال قبل از ميلاد چك را ابداع كرده باشند. حتي اگر اين مطلب صحيح باشد ظاهرا اين ايده‌ها در آن زمان چندان جايگاه كاربردي نداشته‌اند. بانك‌ها يا موسسات مشابه آن در بين النهرين، يونان و روم باستان وجود داشته‌اند و احتمالا سپرده‌ها را از يك حساب به ديگر حساب‌ها انتقال مي‌داده‌اند. اما هيچ مدرك مستندي از آن انتقال‌ها باقي نمانده است.

سحر قرینی بازدید : 292 پنجشنبه 20 بهمن 1390 نظرات (0)

ساتنا چیست؟

 

با وجود افزايش نرخ كارمزدهاي خدمات بانكي، هنوز مشتريان بانك‌ها ترجيح مي‌دهند از خدمات حضوري در شعبه (سنتي) استفاده كنند.

بر اساس بخشنامه مهر ماه امسال بانك مركزي، كارمزد خدمات بانكي با هدف فرهنگ‌سازي در بين مردم افزايش يافت تا مردم به جاي استفاده از خدمات در داخل شعبه، از ابزارهاي بانكداري الكترونيك استفاده كنند تا به اين ترتيب استفاده از بانكداري الكترونيك در بين مردم گسترش يابد. يكي از اين ابزارها، سامانه سانتا (سامانه الكترونيكي تسويه ناخالص آني است كه از آذر ماه 1385 به منظور پوشش انتقالات بين بانكي الكترونيك راه‌اندازي شده و از شهريور 1386 تبادلات مشتريان بانكي به يكديگر را نيز به انجام مي‌رساند.

سحر قرینی بازدید : 185 چهارشنبه 19 بهمن 1390 نظرات (0)

سفته سندی برای تمام فصول!

 

حالا دیگر آنقدر زندگی ما چکی شده که دیگر خیلی از ما درباره سفته ، سندی که تا قبل از آن که چک این قدر در زندگی ما جا باز کند، مهمترین سند تجاری محسوب می شد چیز زیادی نمی دانیم ، در حالی که هنوز هم خیلی از ما هم با این سند پیر و فرسوده در ارتباط هستیم ، برای تعهد دیگران و یا خودمان سفته می دهیم و یا پشت سفته دیگران را امضا می کنیم ، بدون آن که بدانیم با این امضا چه تعهدی داریم یا این که در صورتی که از دیگران سفته ای گرفتیم چطور می شود از مزایای قانونی آن بعنوان یک سند تجاری استفاده کرد.

سحر قرینی بازدید : 149 چهارشنبه 19 بهمن 1390 نظرات (1)

پولدار ترین ایرانی کیست؟

 

مجله فوربس که هرساله لیست پولدارترین افراد دنیا منتشر می کند، امسال در یک اقدام جالب، با معادل سازی ارزش دارایی افراد در مقاطع زمانی مختلف تا کنون، برای اولین بار لیستی را منتشر کرده است که در آن 200 نفر که در طول تاریخ بیشترین ثروت را داشته اند معرفی شده اند. اولین نفر در این لیست که به عنوان پولدارترین فرد در تاریخ معرفی شده، چنگیز خان با 417 میلیارد دارایی است!

سحر قرینی بازدید : 156 دوشنبه 17 بهمن 1390 نظرات (0)

مدیران عزیز؛ افراد درستی را سوار اتوبوستان کنید

مدیران مهترم

(قابل توجه مدیر عامل محترم)

اگر دستهایتان را روی هم بگذارید و شعار دهید نمیتوانید یک تجارت مثبت ایجاد کنید، آمپول و دارویی هم برای آن وجود ندارد. به طور کلی شرکت های مثبت و موفق با کارمندان و ویژگی های مثبت، مثل هر چیز دیگری از طریق اصول، مراحل، سیستم ها و عاداتی که با ویژگی های فرهنگی و شخصیت هر کارمند آمیخته شده، ایجاد می شوند.

سحر قرینی بازدید : 156 یکشنبه 16 بهمن 1390 نظرات (0)

قرض‌الحسنه در قانون بانكداري بدون ربا

در قانون بانكداري بدون رباي جمهوي اسلامي ايران، توجه خاصي به قرض‌الحسنه شده است و از اين قرارداد در تجهيز و تخصيص منابع استفاده شده است. در طرف تجهيز منابع، سپرده‌هاي پس‌انداز و سپرده‌هاي جاري، بر اساس قرارداد قرض‌الحسنه طراحي شده‌اند. در اين چارچوب، سپرده‌گذاران در قالب قرارداد قرض بدون زياده، مالكيت وجوه خود را به بانك منتقل مي‌كنند و تا مدتي كه اين وجوه در بانك قرار دارد، مالكيت آنها نيز در اختيار بانك است.

سحر قرینی بازدید : 137 یکشنبه 16 بهمن 1390 نظرات (0)

مروری بر۱۰ اشتباه رایج استفاده از اینترنت بانک !

 


با ورود به عصر ارتباطات، نحوه استفاده از خدمات بسیاری از مراکز و نهاد های خصوصی و دولتی دستخوش تغییرات اساسی شده است. از جمله مهمترین مراکزی که استفاده از خدماتشان به شدت متحول شده بانک ها هستند. امروزه بانک های مجازی در سراسر جهان یکه تازی می کنند. بانک هایی که حتی یک شعبه هم ندارند.

سحر قرینی بازدید : 156 شنبه 15 بهمن 1390 نظرات (0)

ویژگی‌ها و آثار اقتصادی اوراق قرض‌الحسنه

 

1.ابزاری برای سیاست مالی: اوراق قرض‌الحسنه می‌تواند در مواقع نیاز به‌عنوان ابزاری برای تأمین مالی دولت در اجرای طرح‌های عام‌المنفعه به‌کار روند.بنابراین به‌عنوان ابزاری برای سیاست مالی محسوب می‌شود. البته به‌جهت غیر انتفاعی بودن آنها قلمرو محدودی خواهد داشت.

سحر قرینی بازدید : 164 جمعه 14 بهمن 1390 نظرات (0)

قرض، تورم و توزیع درآمد

به قرض، تورم تعلق نمی گیرد و در قراردادهای مالی قرض در بانک داری اسلامی از هزینه های اداری وام و فعالیت های بانک چشم پوشی می کنند. یعنی قرض گیرنده تنها موظف است، مبلغ اسمی قرض را که در ابتدای دوره دریافت کرده است، بازپرداخت نماید.

سحر قرینی بازدید : 1153 جمعه 14 بهمن 1390 نظرات (0)

نقش اقتصاد در زندگی بشر

همان گونه که می دانیم مسئله "اقتصاد" از اصول اساسی و مسائل مهم زندگی انسان هاست که در تمام ادوار و در همه اجتماعات نقش مهمی دارد و چرخ زندگی بشر به دور آن می چرخد. اسلام به مسائل اقتصادی اهمیت فراوانی داده است و و جود ابواب متعدد مربوط به مبادلات مالی در فقه و قوانین اسلامی ، حکایت از ...

سحر قرینی بازدید : 141 پنجشنبه 13 بهمن 1390 نظرات (0)

قرض، اشتغال و توزیع درآمد

 

مطالعات انجام گرفته در زمینه ارتباط اشتغال و توزیع درآمد نشان می دهند عموماً بیکاری باعث افزایش پراکندگی درآمدها می شود و کاهش در بیکاری، پراکندگی درآمدها را کاهش می دهد.اشتغال برای افراد جامعه منبعی از درآمد را فراهم می آورد و کارکنان را قادر می سازد در فعالیت های اجتماعی شرکت کنند و مولد ارزش باشند و در نتیجه به آن ها احساس عزت و اعتبار می بخشد.

سحر قرینی بازدید : 161 پنجشنبه 13 بهمن 1390 نظرات (0)

قرض الحسنه بر توزیع درآمد چه تاثیری دارد؟

 

توزیع مناسب درآمد یکی از اهداف نظام اقتصادی اسلام است و مکتب اسلام ریشه اصلی بسیاری از مشکلات اقتصادی را توزیع ناعادلانه درآمدها می داند؛ از این رو در این مکتب عنایت ویژه ای به رفع این معضل اجتماعی ــ اقتصادی شده است. قرض الحسنه از جمله نهادهایی است که نظام اقتصادی اسلام توجه ویژه ای به آن مبذول داشته و مسلمانان به صورت اختیاری و بدون توقع هیچ سودی، اقدام به انجام آن می کنند و می تواند نقش مؤثری در دست یابی به توزیع عادلانه داشته باشد.

سحر قرینی بازدید : 93 پنجشنبه 13 بهمن 1390 نظرات (0)

دزدی مـال و دزدی دیـن


گویند روزی دزدی در راهی، بسته ای یافت که در آن چیز گرانبهایی بود و دعایی نیز پیوست آن بود.
آن شخص بسته را به صاحبش برگرداند.

او را گفتند : چرا این همه مال را از دست دادی؟
گفت: صاحب مال عقیده داشت که این دعا، مال او را حفظ می کند.
و من دزد مال او هستم، نه دزد دین.
اگر آن را پس نمیدادم و عقیده صاحب آن مال، خللی می یافت ؛
آن وقت من، دزد باورهای او نیز بودم و این کار دور از انصاف است ...

سحر قرینی بازدید : 184 چهارشنبه 12 بهمن 1390 نظرات (0)

حفظ عاقلانه پول در داد و ستد ها

همه ما تو مسائل مالی دچار اشتباه می شیم و تحقیق تو زمینه تحولات اقتصادی و نحوه بر خورد با اون، علت این موضوع رو توضیح میده، خوبه روزی چنین دانشی رو داشته باشیم، اما چنج مورد از اشتباهات مالی معمولاًکه ممکنه مرتکب بشید رو تو این پست آوردم، پس می تونید اونها رو اصلاح کنید.

تعداد صفحات : 2

درباره ما
Profile Pic
آن كيست كه به خدا قرض نيكو دهد تا خدا بر او چندين برابر گرداند و او را پاداشي با لطف و كرامت باشد؟ ... بازدید کنندگان نازنین سلام ! شما بزرگترین و مهمترین علت حضور ما بعد از لطف خداوند هستید و خواهید بود.امیدوارم از بودن در این فضا لذت ببرید. ما در وبلاگ جوانان خیر بی صبرانه مشتاق انتقادات و پیشنهادات شما همراهان عزیز هستیم با تشکر
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    وبلاگ قرض الحسنه جوانان خیّر تا چه اندازه ای توانسته در ترویج و اشاعه فرهنگ قرض الحسنه تاثیر گذار باشد؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 331
  • کل نظرات : 71
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 24
  • آی پی امروز : 26
  • آی پی دیروز : 35
  • بازدید امروز : 72
  • باردید دیروز : 113
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 513
  • بازدید ماه : 1,806
  • بازدید سال : 8,412
  • بازدید کلی : 296,571